top of page
  • Obrázek autoraJan Halíř

Obnovuj nebo zemři - máte nastavený proces obnovy vybavení?!


Často se i u velkých hotelů setkávám s absencí plánování investic do vnitřního vybavení pokojů i ostatních středisek.

Po letech provozu vybavení zastarává a pokud majitel nemá připravené prostředky na investici, může to být začátek konce.

Vlastně je to jednoduché, hotelu začnou klesat recenze, tím pádem výrazně klesají i prodeje.

No řekněte sami, jeli byste do hotelu, kde si v recenzích přečtete o proleželích matracích a prošlapaných kobercích?

 

Jak obnovu plánovat – příklad 3-4*hotel

Tato tabulka představuje hrubý rámec pro plánované investice do vybavení hotelu.

Neřiďte se pouze časem, ale také vlastním pocitem a hlavně zpětnou vazbou od klientů. Klientské recenze Vám přesně řeknou, co se klientům nelíbí a tedy i kam by měly případné investice směřovat., tak abyste předešli poklesu prodejů a zhoršeným recenzím.

 

Investice plánujte dopředu

Zejména u rodinných hotelů doporučuji připravovat si finanční prostředky průběžně například formou odkládání % části tržeb na budoucí investice.

Vzniklý náklad Vás pak nepřekvapí.

Z Průzkumu, do kterého se zapojilo několik desítek hotelů a penzionů vyplývá, že dlouhodobě dopředu plánuje své investice pouze 7,4% ubytovacích zařízení, což je strašidelné číslo.

Naopak z výsledků vyplývá, že většina řetězcových hotelů tyto investice plánuje dlouhodobě dopředu, tak se od nich inspirujte.

 

Nepřežeňte to

Analyzujte si Váš trh a zamyslete se nad požadavky Vašich klientů a také si vytvořte predikci potenciálního nárůstu tržeb.

Proč to říkám?!

Nedávno jsme řešili prodej hotelu, kdy majitel investoval desítky milionů do kompletní rekonstrukce interiérů a vybavení hotelu.

Hotel se nacházel v menším regionálním městě a trh bohužel nebyl schopný akceptovat zbožné přání na navýšení cen v řádu o vyšší desítky procent.

V realitě se investorovi podařilo navýšit ceny pouze v řádu do deseti procent. Návratnost investice byla v tomto případě mizivá..

 

Co o plánování investic říkají sami hoteliéři:

Máte připravený plán investice pro příští roky (např. výměna matrací, redesign restaurace apod.?)

 

Odkládáte si průběžně část tržeb pro budoucí investice do vybavení?

 

Kdo se do dotazníku zapojil:

Autor článku:

Jan Halíř Jednatel společnosti / Founder Tel.: +420 774 741 611

Email: halir@hotelsolutions.cz www.hotelsolutions.cz www.hotelinvest.cz


446 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše
bottom of page