• Jan Halíř

Rozhovor s Evou Andrle: Hotel bez recepce

Aktualizováno: 12. 5.

🎙HOST: Eva Andrle


– Jaké jsou varianty bezobslužného hotelu, výhody a nevýhody

– Na co si dát pozor, když chci hotel bez lidí

– EPS, bezpečnost, kamery, senzory, parkování a další témata




Sledujte můj YouTube kanál, kde najdete i pravidelná živá vysílání.


Chcete poradit s hotelovým marketingem? Již 10 let zvyšujeme hotelům a penzionům zisky.

Praktické rady, tipy a triky z hotelového marketingu se dozvíte na mém blogu janhalir.com.


Rozhovor v textu:


Honza: Dobrý den hoteliéři, zdravím Vás po dlouhé době z mého blogu janhalir.com. Já se přiznám, že jsem to teď teda hrozně flákal, protože se přiznám, že přes ten covidový čas jsem měl úplně jiné myšlenky než natáčet videa, takže se tímto omlouvám. A po dlouhé době tady máme zajímavého hosta, jímž je Eva Andrle CEO Keyguru.cz


Eva: Dobrý den.


Honza: Dobrý den Evo, díky že jste si našla čas.


Eva: Moc ráda, díky.


Honza: A dnešním tématem je hotel bez recepce. A já si myslím, že to je docela žhavé téma, a to hned z několika důvodů. Jedním důvodem je ekonomická stránka věci, jelikož spousta hoteliérů je samozřejmě dost silně zasažena tou situací a druhá stránka, taky ne úplně veselá, je vlastně nedostatek lidí, a to že prostě permanentně válčíme s tím, abychom měli skvělé lidi. Mám pocit, že dnes už asi neválčíme, abychom měli skvělé lidi, ale abychom měli nějaké lidi. Takže ještě jednou díky Evo, že jste si našla čas. Já bych to možná začal takovým otvírákem o tom, co je to, co je Keyguru a čím se zaobíráte a pak bychom se vrhli na to téma jako takový, jestli souhlasíte.


Eva: Dobře tak jo můžeme. Tak my jsme se vlastně spojili proto že vyrábíme samoobslužný boxy na předávání a klíčů a karet na zjednodušení vlastně provozu recepce, aby se host mohl ubytovat kdykoliv. A díky tomu, že už to děláme nějakou delší dobu, tak jsme se setkali se spousty scénáři. Ať už u menších nebo větších provozů, právě v rámci toho tématu samoobslužný recepce. Takže vlastně jenom v krátkosti, ty naše boxy se dají napojit na hotelové rezervační systémy a díky tomu to potom může být vlastně všechno samoobslužný. Vlastně host si udělá check-in, udělá si vlastně celou rezervaci, zaplatí, potom se mu sám pošle kód a on si z toho boxu vyzvedne klíče. Máme taky produkt, kterému říkáme GateKeeper a je to outdoorový displej, který se instaluje na vchodový dveře hotelu a díky tomu se vlastně host může dostat i do těch hlavních dveří. Takhle asi úplně v krátkosti, já to nechci nějak víc rozebírat. Pojďme se vrhnout na to téma.


Honza: Skvělý, díky moc. Tak my jsme se tady vlastně před chvílí bavili o tom kolik lidí asi do dneška pořád používá takový ty starý možnosti, že když nejsou v baráku, tak schovají ten klíč někam pod květináč, pod koberec.


Eva: Nebo na trám, jasně no.


Honza: A jaký jsou v tomto v podstatě výhody a nevýhody? Jak toto vnímáte?


Eva: Zajímavý dotaz. Ono těch možností, jak tomu hostovi předat klíče v době kdy tam nikdo není je spousta. U těch menších provozů nejčastější varianta je nějaký ten lockbox, což je zamykací zámek, který se může umístit úplně kamkoliv nebo jakákoliv schránka nebo už zmíněný trám nebo květináč nebo cokoliv jiného. Je to zdarma a je to bez provozu a je to velmi jednoduché pro hosta, protože nemá žádný kód. Nevýhody tady toho jsou vlastně bohužel velmi zřejmý, a to že se to může vlastně velmi rychle okoukat. Někdo to může vidět a může potom vlastně tu nemovitost vykrást. V Praze se to stává opravdu jako na běžícím pásu, protože provozovatele apartmánových domů, co mají vlastně tady tyto lockboxy, mají třeba dvakrát měsíčně vykradený ten byt. Ono vlastně v nich nic moc není, ale není to příjemné, když vám furt někdo vykrádá byt, aby z něj vzal nějaký věci.


Honza: Chápu, určitě. Tady to asi možná ani ti hosté nevnímají úplně profesionálně, když přijíždějí a mají klíč pod květináčem. Tak já bych to asi ani nevnímal úplně pozitivně jako klient. A když se budeme bavit o těch technologických věcech, tak třeba taková ta úplně jako natvrdo možnost jako mít nějaký kiosek v hotelu, tak jak se tváříte na tuhle tu variantu. Dává to smysl?


Eva: Já vnímám kiosky jako super řešení v rámci nějakého jakoby full servisu pro větší hotely, který mají karty. Kiosky by obecně měly umět vlastně takový ty základní věci jako že vložíte číslo rezervace toho pobytu nebo že oskenujte QR kód z nějakého pre check-in emailu, a potom to musí umět vlastně check-in včetně podpisu, platbu, sken nějakého toho ID, pasu třeba. A potom to by to mělo umět vlastně i vydat tu hotelovou kartu, která je správně nakódovaná na ten vlastně celý pobyt, integraci na ten vlastně celý hotelový systém a na další systémy, které s tím souvisejí. Třeba vlastně restaurační systém nebo slevomat, aby všechny platby byly správně spárované. Vlastně už tady z toho je vidět, že za prvé je to jako velmi fyzicky velká záležitost a stojí to kolem 250000 a výš anebo je to v řádu 10 až 15000 korun měsíčně. Takže z mého úhlu pohledu je to vhodné opravdu pro ty větší hotely, pro konferenční hotely, kde se tvoří velké fronty na recepci a je tam vlastně tendence snížit práci pro ty recepční, který tam jsou vlastně v těch návalech hostů hodně zavaleni prací.


Honza: Jo, já třeba sám jako osobně mám tuhle možnost rád, i když jsem třeba v nějakých podnicích typu McDonald nebo Bageterie Boulevard , tak mě to přijde prima, že si to naklikám a nemusím čekat ve frontě. Na druhou stranu to vnímám taky i tak, že člověk musí hodně přemýšlet i nad tím jaká je jeho cílová skupina, protože pokud mi tam jezdí majorita lidí 60 až 70+ jako třeba v nějakým lázeňským zařízením, tak si myslím že to procento těch lidí bude asi nízký, co to použije.


Eva: Určitě. Vlastně jako já být majitelem hotelu, tak tady tím určitě začnu. To je v podstatě jako nějaký brainstorming toho, jaký výhody já teďka poskytuji tím, že mám vlastně osobní recepci ať už 24/ 7 nebo třeba od 8:00 do 22:00 a jaký mi to přináší vlastně fakta nebo nevýhody v rámci nutnosti shánět nové zaměstnance, zaškolování nebo mzda jako taková. Víme, že dneska už recepční potřebuje víc peněz než třeba před 5, 7 lety. A vlastně si říct, co by to znamenalo, kdybych teda přešla ať už na částečně samoobslužný provoz i pro ty moje hosty. Nejenom pro mě, ale vlastně jestli ten můj host to třeba ocení. Protože vlastně mladší generace jako je spoustu studií, že se nechtějí potkávat, nechtějí se bavit, preferují všechno dělat online, všechno mít předem hotový, takže vlastně první krok tady u těch provozů je určitě zautomatizovat všechny ty procesy, aby to mohlo být předem všechno online. Samozřejmě vlastně ten provoz, který je zaměřený na starší klientelu, tak ten naopak by tam tu recepční měl mít, protože oni tam kvůli tomu jezdí, že se tam na ně někdo usměje, že jim někdo může a nejezdí tam kvůli tomu, že je to high-tech.


Honza: Hmm jasně jo jo souhlasím, určitě je to hodně o tý cílovce. Mně se líbila věta, kterou postnul někde na Facebooku Milan Pavelka, kolega z branže, tímto ho zdravím. Zdravím Milane. Já u těch kiosků vnímám taky to, to je teda ta jeho věta, že je otázkou, jestli když to zařízení jako za ty statisíce koupíte, tak jestli vlastně vám nezestárne dřív, než si ho odepíšete z daní. Jo, že když je to opravdu jako takhle velká položka, a ty technologie jdou prostě strašně rychle dopředu, že jo dneska každý má mobil v kapse, tak s tím bych byl opatrný.


Eva: Mě se tady třeba líbí, pardon že skáčou teda to řeči. Mě se líbí vlastně ta light verze. Mít tablet a mít ho umístěný někde u vchodu do toho vlastně hotelu, ale my to třeba děláme taky tak, že vlastně nad tím boxem je umístěný tablet a na tom tabletu běží aplikace na pre check-in a klidně u toho může být i umístěný platební terminál. Neumí to všechno jako ten 100 % velký super kiosek, ale stojí to samozřejmě mnohem méně peněz. Je to jednodušší na tu integraci s rezervačním systémem a na zapojení do všech procesů, ale zvládne to vlastně udělat tu platbu, check-in a check-out.


Honza: Jo a ten tablet stojí tisícikoruny, ale je statisíce a je to a spíš o stažení softwaru.


Eva: Přesně tak, a vy si můžete za 3, 4 roky vyměnit za něco jiného, když vám to přestane vyhovovat. Ale za 5 let si nechcete měnit kiosek, který vás stál nejméně 250 tisíc.


Honza: No já když to vezmu vlastně podle většiny elektroniky co máme doma, tak většinou ta životnost, mi přijde, že je přesně jako nějaký jednotky let, třeba 5 let. A ještě se chci zeptat, vidím, že nás sledují lidi online, tak kdyby někdo měl chuť napsat koment nebo třeba jak tyhle věci řeší on sám, jestli jde tradičně pod květináč nebo používá nějaký moderní řešení, tak budeme rádi. A stejně tak určitě budeme rádi i za případné dotazy k tomuto tématu.


Eva: Já se ještě vrátím k tomu zmíněnému květináči. Tam vlastně si provozovatelé často neuvědomují, že tam není ta bezpečnost v rámci toho, že nevíte tu informaci, kdo a jestli vstoupil. Třeba u nás si provozovatelé jako vlastně říkají, že je super že se k nim dostane informace. Ty jo super host teďka se šel ubytovat, tak já už můžu vlastně klidně spát. Ale u toho květináče nebo jiného zařízení vlastně nevíte, jestli vstoupil. Když máte ty kódy, tak je musíte měnit ručně, a když je neměníte tak to potom není bezpečný.


Honza: Já bych ještě řekl, že tu věc, o který my jsme se vlastně bavili před začátkem vysílání, a kterou jsi vlastně říkala, že lidi často nezapočítávají vlastně tu svojí práci, kterou tráví na tom baráku, že v podstatě tam jsou pomalu 24/ 7 a přitom nemůžou žít jako nějaký jako prima život, vyjet někam mimo barák jen proto že prostě nevědí, jestli ten host přijede v 13 nebo ve 14 a přitom to vlastně můžou vyřešit poměrně levně a vlastně se jim hrozně zlepší kvalita života podle mě.


Eva: Určitě. No já mám pocit, že vlastně mají obrovskou zodpovědnost, a že si myslí takový ten jako pocit jako mám já, se nemůžu se na nikoho jiného spolehnout než jen vlastně sama na sebe. Vlastně jsou jakoby na to zvyklí 15 let, vlastně to dělají nějakým stejným způsobem a je to pro ně strašně těžký vlastně přejít na něco nového. A jako já to chápu jo, jít vlastně do něčeho úplně nového to je těžký určitě, a proto vlastně doporučuji si zkusit udělat takovou tu vlastně malou analýzu, co by mi to přineslo, když bych přešel na jakýkoliv typ vlastně moderní technologie počínaje třeba nějakou pre check-in aplikací, jaký to má pro mě plusy, jaký to má pro mě mínusy. Co je nejtěžší vlastně na přechodu na jakýkoliv typ automatického provozu, ať už prostě chytrý zámky nebo kiosky nebo nějaký tady ty naše chytrý boxy, tak je to mít pohlídané ty krizové scénáře, který se můžou stát a oni se určitě někdy stanou jo. Ať už vlastně dříve nebo později v menším či větším měřítku, ale může to být například vlastně to, že vlastně ten host nedostanete pre check-in email, kde máte všechny informace nebo si ho nepřečte. Anebo vypadne wifi nebo vypadne elektřina, mít vlastně vždycky jasně řečeno, co se stane, když nastane taková vlastně věc. A probírat to s tím poskytovatelem chytrých zařízení.


Honza: Já myslím, že tohle je i krásný nadhození. Pojďme se pobavit teď i o tom vašem řešení, protože to je určitě jedna z variant, který myslím, že jsou jako hrozně prima technologicky. Tak jak fungují ty vaše keyguru boxy?


Eva: Ještě teda než bychom se dostali k těm boxům, tak bych ještě chtěla říct obecně, proč je třeba dobrý vůbec jako nad něčím takovým přemýšlet. Ať už teda nad boxem nebo nad něčem jiným, protože kromě velké úspory mzdových nákladů, kterou dáte vlastně díky tomu, že vlastně nahradíte noční recepční nebo třeba zkrátíte úvazek v menších provozech, tak vlastně máte možnost udělat tu vyšší interakci s hostem jo, že administrativa se vyřeší předem nebo na místě a s hostem, už se nemusí řešit taková ta drobná administrativa, ale je tam vlastně možnost na nějaký ten small talk. Taky se sníží nároky na recepční, protože ta potom už třeba nemusí umět v rezervačním systému. Host si udělá všechno sám a vlastně my spolupracujeme se všemi rezervačními systémy, a když s nimi takhle vlastně mluvíme, tak nám říkají, že dle jejich názoru je to nevyhnutelný směr, kterým vlastně teďka celý to hospitality půjde.


Honza: No ono nám taky tak trochu nic nezbývá, když ty lidi v tom oboru nemáme. A je to fakt jako tragédie je vůbec shánět.


Eva: No je to právě ono. Jako já si myslím, že záleží na lokalitě. Někde nám říkají, že nemají problémy a někde vlastně nám říkají že mají třeba 3, 4 inzeráty vypsaný třeba 3 měsíce, a že se jim na ně nikdo nepřihlásil. To musí být strašný zoufalství, že vlastně nikdo se jim nepřihlásil. Ale já mluvím s majiteli hotelů a oni dělají úplně všechno. Od sbírání skleniček ze stolu přes sbírání ručníků a úklidu pokojů, přes check-in, check-out a komunikaci s hosty. No mě by jako asi odnesli za měsíc, kdybych prostě takhle já byla zapřažená. A oni už takhle jsou třeba 2 roky, že jo. To je fakt šílený.


Honza: Jo souhlasím, je to určitě náročná činnost. A hlavně ty svátky, víkendy, noci jako to je na tom asi to nejtěžší. Kdyby to bylo od 8 do 17, tak se to ještě dá.


Eva: A právě proto by si měli pořídit ten náš box shop, protože od 8 do 17 tam vlastně můžou být a bavit se s hosty a vyřešit si všechny potřebné věci. A potom tam může vlastně na toho hosta čekat ten box. Co to znamená v praxi. Dejme tomu, že mají nějaký rezervační systém. Tak host si udělá rezervaci. V ideálním případě ji má tedy i zaplacenou, pokud vlastně ten poskytovatel to má takhle nastavený, tak ten může i třeba zaplatit nějakou zálohu za to ubytování a udělá si kompletní check-in jméno a příjmení, datum narození a podpis. A to všechno je online ideálně předem nebo klidně na místě na tom tabletu, jak jsme si říkali před chvilkou. A sám tomu hostovi se pošle, vygeneruje, automaticky kód, který má určitou platnost od – do. A on přijde vlastně k té nemovitosti a buď zadá ten kód přímo na box, který je venku nebo na ten GateKeeper, který je na těch hlavních vchodových dveřích a jde se ubytovat.


Honza: Jak to vychází nákladově třeba za takovouto věc, myslím že to taky určitě lidi zajímá.


Eva: My jsme vlastně dost zvažovali, jak to celé pojmout. Vlastně jeden z našich investorů má velký hotel a říkal, že pro něj by bylo nejlepší, kdyby nemusel investovat nic do hardwaru, aby mu vlastně neležely nějaký peníze v elektronice. Takže jsme to dali na měsíční bázi. U nás to teda to stojí od 1500 korun měsíčně. Je v tom dodání hardwaru, softwaru i integrace na ten rezervační systém. Na začátku se platí pouze licenční poplatek a vlastně cena za tu instalaci. Anebo si to může hoteliér nainstalovat sám podle nějakého manuálu a vlastně s naším technikem na telefonu.


Honza: Takže přátelé hoteliéři, nejenom že objednávejte Keyguru, ale rovnou objednávejte i nějakou dovolenou. Mně se to líbí, jako myslím si, že věci, který jde zautomatizovat, tak by se měli automatizovat, protože není dobře když je člověk prostě otrokem té práce. Je samozřejmě fajn se s hosty potkávat, ale je to právě o tom, že když člověk část těch věcí zautomatizuje získá víc času, tak možná o to víc bude schopný se na ty lidi smát. Myslím, že když čekáte na hosta do tří do rána, než přijede, že se někde zasekl, tak ten úsměv je dost takový asi ztuhlý, když v 6 ráno už zase chystáte snídaně.

Eva: Ještě mě vlastně napadla praktická věc u těch boxů, abyste si to dokázali představit, jak to funguje úplně do detailu. Dejme tomu, že máte pětatřiceti pokojový hotel, tak by vám stačil 5 nebo 9 přihrádkový box na pokrytí večerních a nočních přejezdů. S tím, že vlastně vždycky když recepční odchází v těch 17, 18 hodin odpoledne, tak se podívá do systému, kdo z hostů ještě nepřijel. Dejme tomu, že to jsou 2, 3 hosti a těm vlastně dá klíče do boxů. Ona má svůj jednoduchý stále stejný kód pro ni, v nějakých hvězdičkách 1, 2, 3 kříže, a proto je to vlastně pro ni velmi jednoduchý, protože si otevře všechny přihrádky najednou. Buď podle jména hostů nebo podle čísla přihrádek. Potom tam dá nějaké náhradní klíče a namapuje si to tak, aby už to bylo vlastně přiřazený předem. Co to znamená, že vy můžete vlastně mít i ty večerní walk-iny i v 23:30 večer už máte běžně zavřenou možnost si udělat vlastně novou rezervaci ještě na tu noc. Ale třeba ve městech máme zpětnou vazbu od našich uživatelů, že se jim zvýšilo množství rezervací, když si otevřeli tu možnost na 24/7, je to zhruba do půlnoci. To znamená že v 23:30 si někdo udělá rezervaci, zaplatí a sám se mu vygeneruje a pošle kód. To znamená, že on se potom může jít i ubytovat.


Honza: To zní fantasticky. Nám se to před lety taky stávalo, že jsme třeba někde byli a pak jsme tam prostě zůstali a nejeli domů. Teď teda se třema dětma už to jako moc neaplikujeme. Zní to skvěle. Já tady mám dotaz jeden přes Facebook, jestli to jde aplikovat i mimo českou republiku. Jestli to vaše zařízení vlastně umíte dodávat.


Eva: Jasně, my už to teďka máme v Polsku, kde to běží přes rok vlastně v apartmánových domech, kde jich je asi 240. Mají tam přes 200 předání měsíčně a vlastně musím zaťukat, že tam jako žádný problém není. Vůbec nám nevolají, takže je to i jako záruka toho, že to zvládli dobře. Máme teďka v plánu instalace v Maďarsku a na Slovensku. Jediná věc, co se musí z naší strany udělat, je zajištění nějaký servisní pomoci v té dané zemi. Záleží, jestli to je něco úplně mimo, třeba Španělsko nebo Řecko, tak to bude třeba ten měsíc trvat, ale jako zvládneme všechno. Máme tam vlastně v plánu jít. A potom druhá věc je, že my tam přidáme vlastně nové políčko v systému na časovou osu, když by to bylo vlastně v plusové nebo mínusové části, aby to všechno klapalo správně. To je všechno a jinak to může fungovat v pohodě v jakýkoliv zemi. Jo, a ještě vlastně zásuvka, kdyby to bylo třeba v UK, tak tam mají jiné zásuvky.


Honza: Mě by třeba i zajímalo, jak vnímáte nebo na co si dávat pozor, když aplikuju takovéto řešení. Kdy se snažím vlastně minimalizovat ten lidský kontakt, zejména třeba v těch hodinách, kdy teda je těžký ho zajistit. Tak na co si dávat pozor, aby to fungovalo, aby mi tam ty lidi nebloudili a nebyli nešťastní.


Eva: Jo určitě. První věc je mít to napsaný správně na webu a na všech portálech vlastně, kde inzerujete svoji nemovitost. Na bookingu, na expedici a prostě všude jinde, aby vlastně hosti věděli, že když přijedou do 19 hodin, takže tam na ně čeká recepční. A potom, že to jde nějakou jinou metodou. Potom je potřeba mít nějaký email pro ty hosty, většinou asi ty všechny rezervační systémy mají automaticky napsaný vlastně, že to už chodí samo, takže si to nastavíte jednou a tam napíšete přesně co to je za produkt, jakým způsobem to funguje, vlastně co ten host má od toho očekávat. A nějakou třeba fotku, a potom samozřejmě ten kód jako takový. Potom je dobré to mít označené nějak na místě. Například, když tam máte ten kiosek nebo ten vlastně tablet, tak tam k tomu mít nějaký pěkný pdfko. My třeba poskytujeme vlastně takovou šablonu, kterou si tam k tomu můžete vytisknout. Potom je otázka té bezpečnosti, kdy tam určitě doporučujeme mít vlastně posílený kamerový systém. Potom je tam vlastně dobrý udělat si takovou cestu toho hosta, který dejme tomu má nějaký nekalý úmysl. Co všechno se dá případně jako někde ukrást. Někde jsme řešili, že tam mají aktuálně otevřenou lednici s pitím, ale teďka tam je vždycky někdo, kdo ho vlastně okamžitě zkasíruje. Takže ta lednice se musí dát pryč, anebo se musí nahradit nějakou jinou, kde se dá vlastně platit. Potom vlastně recepce jako taková čili máme tam nějakou pokladnu, je tam nějaká tiskárna, jsou tam klíče, takže se to buď může vlastně celé dát přes nějakou roletu, anebo se to musí prostě přemyslet tak, aby to opravdu jako nevadilo, když se to potom nechává vlastně přes noc samotné. Potom určitě udělat fyzickou identifikaci toho hosta podle té občanky nebo pasu čili mít zřízenou nějakou tu pre check-in aplikaci. Pokud to nemáte, tak se to dá dělat ráno, ale zase to vlastně postrádá tu cestu toho samoobslužného provozu. My třeba máme za sebou už vlastně jako desítky provozů, který vlastně přešly na kompletně samoobslužný provoz. A i vlastně když máte chytrý kliky, tak se dá taky přejít na kompletně na samoobslužný provoz. Neříkám, že to je pro všechny provozy. Určitě ne. Ale pro ty menší nebo pro ty apartmánové domy nebo pro nějaký opravdu malý penziony, nevidím v tom problém. Co ještě…


Honza: Pod tou chytrou klikou si máme představit co? Jenom, aby to tak jako zaznělo.


Eva: Jasně, tak chytrá klika je zařízení, který vám otevře dveře, buď přes otisk prstů nebo přes přiložení vlastně mobilního telefonu, kde je nějaký systém NFT nebo Bluetooth nebo přes zadání nějakého kódu vlastně přímo na té klice, jo. Takže proto se tomu říká chytrá klika, protože vás to pustí bez toho, aniž byste museli mít fyzický klíč nebo kartu a taky se to dá obsluhovat všechno online. Dá se to napojit na ty rezervační systémy. Je to velmi jednoduchý. Piny se taky zasílají automaticky a je to vlastně dobrá investice do budoucna. Většinou se tam neplatí žádné měsíční poplatky ani lidí a zpětná vazba od hostů je velmi pozitivní. No obecně vlastně jako nevýhody u tady těch řešení včetně i toho našeho je to, že tam vlastně chybí ten lidský kontakt, kdy třeba ta recepční může něco hostovi nabídnout anebo vyřešit nějaký malý problém, když tam vznikne. Takže vlastně znovu říkám je důležitý se vlastně zamyslet, jestli ten můj provoz je proto vhodný a co bych měla udělat pro to, aby ten host se cítil tady dobře a byla ta změna pro něj k lepšímu, a ne k horšímu.


Honza: A je to možná i o tom nebo jak to vnímám já, že asi třeba ten úplně jako stoprocentně bezobslužný provoz si dokážu představit třeba v nějakým řekněme nižším středním segmentu jako ten stoprocentně. Ale třeba u nějakého klasického hotelu 4, 5 hvězd, tak to spíš uleví té recepci, což jako je prima. Pak možná o to víc co ušetříme za tu noční recepci, tak aspoň třeba část toho v podstatě můžeme zainvestovat do komfortu těch hostů, že jo. Když je tam člověk nepřivítá fyzicky, tak jim nechat třeba nějaký velký drink na pokoji prostě.


Eva: Určitě. Anebo třeba jenom chcete ušetřit, když nemáte teďka ty peníze. Vlastně my jsme to celé s jedním hoteliérem v Praze vypočítali na 405000 korun za rok.


Honza: To bude asi jenom za tu noční recepci bych předpokládal, což je spousta peněz určitě.


Eva: No jako vlastně máme i 4 hvězdičkové hotely, kde máme boxy a tam je to přesně tak, že vlastně dříve musela ta hlavní provozní mít na starosti to, aby se hosti vždycky v pořádku ubytovali. Byla vlastně velmi rozlítaná a ona byla ta která to hodně pushovala dopředu u majitele, protože jí vlastně to hrozně pomohlo jako myšlenkově psychicky, a hlavně i fyzicky jako v rámci toho čekání. Oni tam neměli tolik nočních příjezdů, protože to je někde v Mariánkách, ale měli třeba příjezdy v 20:30 -21:00. A jako prostě matka od rodiny nechcete být jako do 21 hodin večer na hotelu. Takže oni ten box vlastně používají od nějakých 18 do těch 21 nejvíc a vlastně i ty 3 hodiny jim obrovsky pomáhají v tom celém provozu.


Honza: Tak ten provoz je prostě taková koule u nohy no, že prostě někdo tam musí být. A tímhle si můžete trošku ulevit. Jak to řešíte třeba s přihlášením hostů vlastně, abyste měli vyplněný příjezdový formulář a tyhle ty věci? Integrujete to s hotelovým systémem asi hlavně anebo se to pak prostě dopošle druhý den, když třeba by to ten host nevyplnil.


Eva: Tam je vlastně nějaká zákonná povinnost, takže vlastně když si to ten hoteliér udělá s tím svým rezervačním systémem, tak je to vždycky jako lepší a správně a jednodušší. Co vím tak to vychází v řádech jako jednotek korun za ten jeden check-in, když se to potom vlastně spočítá. Já teď nevím přesně z hlavy ty částky, ale ty moduly jsou kolem 200 až 1000 korun měsíčně. Záleží, jaký rezervační systém no, takže asi tak. Ono fakt záleží, jaký máte rezervační systém.


Honza: Perfektní, tak já myslím, že jsme tohle téma krásně probrali. Určitě všem hoteliérům doporučuji, aby se podívali na vaši stránku Keyguru.cz, kde tyhle ty řešení vlastně ukazujete, vysvětlujete. A pokud to někoho zaujme, tak si ideálně asi domluvit nějakou prezentaci naživo. Já Vám moc děkuju za Váš čas. A kdyby vás cokoliv ještě napadlo, tak samozřejmě se můžete i na paní Andrle obrátit na přímo.


Eva: Určitě můžete, můj email je eva.andrle@keyguru.cz nebo jakýkoliv kontakty co máte na webu. Já doufám, že vám to něco dalo vlastně jako obecně z toho praktického úhlu pohledu. Chtěla bych to nějak uzavřít jako za mě. Já jsem jako digitální člověk a chápu, že ne všichni mají tak moc rádi technologie, ale nicméně bych Vás v tom chtěla moc podpořit, abyste se nad tím zkusili zamyslet, jak vlastně by šlo snížit náklady a zároveň ponechat pro vaše hosty ten komfort co mají a nabídnout jim třeba ten 24/7 check-in. Zároveň si sám pro sebe vzít více času a větší spolehlivost, kterou ty technologie určitě dávají.

Honza: A vy si v těch volných hodinách potom zajděte někam do restaurace, do sauny. Užijte si taky trochu život, ať u toho baráku nemusíte být celý den. Tak díky moc ještě jednou.


Eva: Mějte se krásně, díky.


Honza: Na viděnou.


Eva: Díky, na shledanou.

4 zobrazení0 komentářů